Club Business is het zakelijke aanbod van Club Brugge KV. Head of Innovation Bruno De Poorter sprak ons aan om samen te exploreren hoe we de CX ervaring van Club Business konden op korte termijn verbeteren.
“We willen exploreren hoe we de huidige Club Business ervaring kunnen verbeteren. ”
Club Business wil er alles aan doen om ondernemers en zakenrelaties zo vlot mogelijk te laten netwerken in het kader van de huidige (en verouderde) infrastructuur van het Jan Breydelstadion. Daarmee willen ze bestaande user-flows optimaliseren, netwerk mogelijkheden vergroten én de visibiliteit van CB leden hun merk verhogen.
We verzamelden tijdens een offsite enkele leden van Club Business om aan de hand van een interactieve workshop hen te bevragen.
Welke werven moeten volgens hen dringend aangepakt worden? Waar liep het volgens hen vaak mis als ze zakenrelaties uitnodigen? Welke meerwaarde zagen ze bij andere clubs?
Volgens leden kwam alles neer op deze 4 grote werven:
1. Stadion verbeteringen
2. Netwerk mogelijkheden
3. Ticket verdeling
4. ontzorgen van gasten.
Samen met het team zetten we een OKR framework op voor Club Business. Zo kreeg het team een leidraad om de komende maanden doelgericht de initiatieven op te zetten.
“De beste Business Hospitality op maat bieden” werd het nieuwe doel om de komende maanden naar te streven.
Tijdens een design sprint kwamen we samen tot enkele oplossingen die we wilden gaan testen bij ons oorspronkelijk Club Business panel. Om zo direct te gaan meten of de voorgestelde verbeteringen effectief als beter werden aanzien.
In totaal toetsten we 2 concepten af die tegemoet kwamen aan alle gevraagde verbeteringen en werven.
Na deze concept fase werden de eerste initiatieven al uitgewerkt om de stadion ervaring en netwerkmogelijkheden te verbeteren. Later volgt een traject om de digitale ticketverdeling te optimaliseren.